تکنیک کسب سود از ترکیب ایچیموکو و میانگین متحرک

در حالی که Ichimoku Cloud از میانگین های متحرک استفاده می کند، اما بسیار متفاوت از میانگین متحرک است. میانگین متحرک ساده با در نظر گفتن قیمت پایانی و اضافه کردن سایر قیمت ها و تقسیم بر تعداد قیمت های پایانی درنظر گرفته شده، ایجاد می شود. در میانگین متحرک با دوره ۱۰، مجموع قیمت پایانی سهام در ده دوره گذشته بر ۱۰ تقسیم می شود.

محاسبات برای ابر Ichimoku بسیار متفاوت تر است. محاسبات ابر کومو براساس مقادیر بالا و پایین و تقسیم بر دو هستند. بنابراین، میانگین متحرک Ichimoku از میانگین متحرک ساده متفاوت است، حتی اگر همان تعداد دوره ها مورد استفاده قرار گیرد.

هیچ یک از اندیکاتورهای تکنیکال نسبت به دیگری برتری ندارند، و فقط اطلاعات را به صورت متمایزتری نمایش می دهند.

میانگین متحرک نمایی (EMA) در تحلیل تکنیکال چیست؟

یک میانگین متحرک نمایی (Exponential Moving Average – EMA) یک نوع از میانگین‌های متحرک (Moving averages – MA’s) می‌باشد که به اطلاعات اخیر بازار نسبت به اطلاعات قدیمی‌تر وزن و اهمیت بیشتری می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی همچنین به یک میانگین متحرک وزن‌دار نیز ‌اطلاق می‌گردد. یک میانگین متحرک وزن‌دار واکنش بیشتری نسبت به تغییرات اخیر قیمت نسبت به میانگین‌های متحرک ساده (Simple Moving Averages – SMA) نشان می‌دهد.

میانگین‌های متحرک ساده، نسبت به تمامی ‌اطلاعات قیمت – چه اطلاعات اخیر و چه اطلاعات سابق قیمت – واکنش یکسانی نشان می‌دهد.

نکات کلیدی:

  • میانگین متحرک نمایی یک میانگین متحرک می‌باشد که وزن و اهمیت بیشتری نسبت به اطلاعات اخیر قیمتی نشان می‌دهد.
  • مانند تمامی میانگین‌های متحرک، این اندیکاتور تکنیکال به‌منظور تولید سیگنال‌های خرید یا فروش (Buy or sell signals) بر اساس تقاطع‌های پیش آمده، و همچنین واگرایی‌هایی در رابطه با میانگین‌های تاریخی قیمت را به ما می‌دهد.
  • معامله‌گران معمولاً از انواع متفاوتی از میانگین‌های متحرک نمایی استفاده می‌کنند، مانند میانگین‌های متحرک نمایی ده‌روزه، پنجاه‌روزه، و یا حتی میانگین‌های متحرک نمایی دویست‌روزه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا